12977169_996262210443925_3390156669240310649_o

Od czego zacząć personal branding?

Od czego zacząć personal branding?

Do znanych faz ewolucji życia człowieka, takich jak: dziecko, nastolatek i dorosły, należy dopisać nową – fazę warunkującą sukces w karierze zawodowej, czyli brand. Jesteś nim – w internecie, dla nieznających Cię osobiście ludzi, pozostajesz awatarem, który jest oceniany na bazie stereotypowych osądów. Jak przekonywać do siebie, by ludzie uwierzyli, klienci kupili, a media zauważyły? Korzyści osiągniesz przez wypracowanie strategii, która Cię odpowiednio wypozycjonuje, aby przyspieszyć i rozwinąć Twoją karierę i wiedzę dotyczącą symboli. I o nich warto zacząć uczyć się dziedziny personal brandingu.

Obrączka
Kawałek metalu którego zrobienie może u niektórych wywołać paniczny lęk jest reprezentacją czegoś ważnego. Wyobraź sobie, że znalazłeś się w sytuacji biznesowej z kontrahentem. Nie znacie się, więc wyrabiacie o sobie zdanie na podstawie pierwszego wrażenia. On zauważa obrączkę na Twoim ręku. Nosisz ją, ponieważ masz żonę lub męża, a dla Twojego kontrahenta to znak, że jesteś długoterminowy i lojalny. Obrączka oszczędza Ci godziny rozmów, które musiałbyś spędzać, by przekonać go do swej wiarygodności.

Zegarek
Kontrahent nieświadomie zauważył też zegarek. Czy w chwili, gdy nosisz na nadgarstku złoty, duży zegarek z diamentami, wydasz mu się niepoważnym nowobogackim? Czy jeśli natomiast zobaczy u Ciebie sentymentalny powrót do lat 80. w postaci zegarka z kalkulatorem marki Casio, pomyśli, że jesteś na tyle pewny siebie, żeby nie przejmować się opinią innych? Przemyśl, co zakładasz na nadgarstek. Przy okazji wiedz, że mając zapięte mankiety koszuli, wydasz się kontrahentowi poważniejszy i bardziej zdystansowany. Jeśli je podwiniesz, stworzysz wokół siebie otoczkę pracusia, który jest nastawiony na zadaniowość i sprawczość. To również składa się na produkt, jakim marketingowo rzecz biorąc jesteś.

Prośba o pomoc
Jeśli w rękawie koszuli rozpiął Ci się guzik, a Ty nie możesz poradzić sobie z jego zapięciem, Twój kontrahent może pomyśleć, że w w innych sprawach też sobie nie poradzisz. Jeżeli jednak poprosisz go o pomoc, dasz mu do zrozumienia, że nie boisz się współpracować i w momencie, w którym coś nie zadziała, będziesz umiał współpracować z innymi. Potrafisz się przyznać do swoich słabości i umiesz korzystać z pomocy innych.

Zdjęcie dziecka
Wyobraź sobie, że w trakcie tej rozmowy wyciągasz telefon. Kontrahent kątem oka zauważa na wyświetlaczu uśmiechnięte zdjęcie dziecka i ukochanej Ci osoby. Badania pokazują, że dla ludzkiego mózgu obraz uśmiechniętego dziecka to stymulacja równająca się widokowi 16 tys. funtów na żywo.

Praca domowa na dziś – co symbolizuje Twoja biżuteria, akcesoria, odzież dla Twego odbiorcy? Przemyśl i bardziej świadomie wpływaj na otoczenie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *