Codziennie sprzedajesz!

10410173_641481435922006_5744582658367922253_nCodziennie sprzedajesz! Produkt lub usługę, Twoje osiągnięcia, kompetencje, osobowość, wiedzę, pomysł. Twoim klientem może być praktycznie każdy: od inwestora lub prezesa firmy, której oferujesz produkt, po pracodawcę, do którego aplikujesz. Dlatego tak istotne jest, abyś rozwijał kompetencje komunikacyjne i budował własny brand. Masz do dyspozycji wiele praktycznych narzędzi psychologicznych!

Z garści aktualnych trendów sprzedażowych:

1) 90% decyzji zakupowych podejmują kobiety. Są już agencje PR specjalizujące się w komunikacji tylko do nich.
2) 70% decyzji zakupowych pochodzi z norm społecznych, czyli opiera się o robienie tego co robią inni, podobni do nas konsumenci.
3) Sprzedawanie to jedna z najbardziej rozwijających dziedzin życia: nie można w niej udawać, łączy ciało z umysłem, rozwija emocjonalnie, społecznie, intelektualnie, duchowo.
4) Polacy są sprzedawcami pasywnymi (czekanie na klienta w sklepie) przez co aktywna sprzedaż na ten moment nie ma jeszcze konkurencji i jednocześnie napotyka lęk społeczny. Przykładowo, w food court w galerii handlowej w USA zawsze kucharz częstuje jedzeniem stojąc przed restauracją. W Polsce jest to niespotykane, choć proste i skuteczne (reguła odwzajemniania, darmowej próbki, itd.). Polska historycznie traktowała sprzedaż, głównie za sprawą rozleniwionej szlachty, jako zawód gorszej kategorii. Przez to tracimy dzisiaj konkurencyjność na globalnym rynku.
5) Sprzedawanie jest aktualnie 6-tą kompetencją poszukiwaną przez pracodawców wśród pracowników. Szacuję osobiście że w ciągu kilku lat będzie w pierwszej trójce.
6) Przyszłością sprzedaży jest storytelling, content marketing. Przeszłością sprzedaż techniczno-perswazyjna i oparta o manuale.

Bardzo zachęcam każdego z Was do uczenia się sprzedawania. To zawód przyszłości.

Wiele z tych narzędzi zaprezentowałem podczas szkolenia: Bądź Mistrzem Sprzedaży – Personal Branding i Budowanie Więzi z Klientem, zorganizowanego przez Akademię C.U.D.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *