11205058_818474334889381_2870599026551422660_n

9 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o dzisiejszych nastolatkach

W ostatnią sobotę występowałem podczas kolejnej edycji imprezy Orange Video Fest, organizowanym przez LifeTube. I musiałem się przygotowywać i główkować więcej, niż gdy pracuję z dorosłymi. Moja widownia bowiem miała czasem nawet 10 lat!

A ta widownia jest ważna, bo to miliony przyszłych konsumentów i warto ich poznać. Oto, co powinniśmy o nich wiedzieć:

1. Hobby = zawód

Pokolenia z poprzedniego stulecia dostały przekaz, że wykształcenie jest tożsame z zawodem. Kończysz prawo – jesteś prawnikiem. Kończysz medycynę – lekarzem. Z-ty (najmłodsze pokolenie) chcą pracować robiąc to, co lubią i znaczna większość z nich myśli o zrobieniu start-upa.

2. Ekonomia użytkowania

Część z Was pamięta, co to znaczy pomarańcze tylko na Święta, zacinająca się gra na Atari albo Commodore, brak towaru w sklepach. Młodzi urodzili się w świecie dobrobytu, więc nie wiedzą, co znaczy: nie ma. Dlatego ich pytanie nie brzmi: czy mogę?, tylko: jak mogę mieć to, co chcę? Stąd też ekonomia użytkowania – spotify, produkty leasingowe z wysokim wykupem, itd. – kupują dostęp, a nie prawo własności.

3. Błyskawiczna reakcja

Żyją w wirtualnym świecie, będąc stale podłączeni. Dlatego chcą dostać wszystko od razu, nie będąc cierpliwymi. Wynik, odpowiedź, reakcję publiczności, gratyfikację.

4. Wzorce do naśladawania

Celebryci przyszłości nie będą już idealnymi, niedostępnymi i sztucznymi tworami agencji PR, ale autentycznymi, normalnym ludźmi robiącymi to, co lubią. Nastąpi śmierć wymuskanych gwiazd, a urodzą się niepowtarzalne osobowości.

5. Ciągła zmiana

Będą bardzo często zmieniali pracę, branżę, swoich idoli, pomysły na życie. Zmiana jest dla nich sposobem na życie, a elastyczność chlebem powszednim. Nie są lojalni.

6. Globalizm

Mają dostęp do całego świata, więc znają inne niż tylko polskie modele zachowań. Będą obywatelami planety o wiele bardziej niż Polakami. Już widać, że chociażby są o wiele bardziej entuzjastyczni i optymistyczni niż ich dziadkowie.

7. Wirtual = real

Żyją w obu światach jednocześnie, więc spotkanie na czacie lub przy kawie jest tym samym. Jeśli spotkają kogoś na żywo, mimo że widzieli go tylko w internecie, zareagują tak, jakby go znali od lat.

8. Śmierć kwalifikacjom i ciężkiej pracy

Liczy się network – sieć znajomych i to nią zdobywa się sukces. Mniej ważne są konkretne kompetencje, a na pewno obcym konceptem jest ciężka praca. Praca to przyjemność.

9. Człowiek jest brandem

Każdy ma swoją internetową wizytówkę, czyli personal brand. Młodych czeka wielkie zadanie emocjonalne – oby ich brand nie był silniejszym tworem niż oni sami dla siebie. Inaczej Peter Parker nigdy nie będzie chciał zdjąć stroju Spidermana, nawet w domu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *