13244897_1026479884088824_7018368012433923912_n

Technika social jiu jitsu.

Jak zrobić, by wzbudzić u innych sympatię i być przez nich lubianym? Technika social jiu jitsu.

Czy byłeś kiedyś w sytuacji, w której chciałeś kogoś poznać i nie wiedziałeś jak rozpocząć rozmowę? Brakowało Ci słów, tematu do rozmowy, czułeś zdenerwowanie? Zupełnie niepotrzebnie, istnieje bowiem prosty sposób, aby w trzech krokach zyskać sympatię nieznajomej osoby. I tego sposobu chcę Cię nauczyć.

Technika ta nazywa się „Social jiu jitsu” i prezentuję Ci ją w drugim, z serii trzech, filmie poświęconym przekonywaniu. Dzięki jej zastosowaniu zmotywujesz drugą osobę do mówienia o sobie, a przez to stworzysz w niej przekonanie, że jest dla Ciebie ważna, że interesuje Cię, co ma do powiedzenia i że traktujesz ją jak wartościowego partnera do rozmowy. Lubimy być doceniani i czuć się ważni, dlatego częściej darzymy sympatią osoby, przy których możemy mówić o sobie.

Sympatia jest bardzo ważnym, wciąż niedocenianym warunkiem zaufania. Badania naukowców z amerykańskich uniwersytetów Stetson i Clarkson dowodzą, że niezależnie od długości biznesowej relacji to właśnie od poziomu naszej sympatii do drugiej osoby zależy, w jak dużym stopniu jej ufamy. Tworzenie korzystnych warunków do nawiązywania relacji opartych na zaufaniu i sympatii jest sprawą kluczową zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

Warto wykorzystać w tym celu technikę „Social jiu jitsu”, która jest narzędziem uniwersalnym. Sprawdza się w każdej sytuacji, w której nawiązujemy nową relację lub chcemy wzmocnić relację już istniejącą.
Oto 5 sytuacji, w których wykorzystasz technikę „Social jiu jitsu”:

1) Przed Tobą pierwszy dzień w nowej pracy i zależy Ci, aby dobrze wypaść w oczach współpracowników. To dla Ciebie ważne, by stać się częścią zespołu i dobrze czuć się w miejscu pracy. Mając umiejętność łatwego nawiązywania relacji w nowym środowisku, szybciej wdrożysz się w życie nowej firmy.
2) Masz przed sobą rozmowę z ważnym klientem, który zachowawczo podchodzi do Twojej oferty. Zależy Ci, aby dobrze go do siebie nastawić. Jeśli Cię polubi, łatwiej będzie Ci sprzedać Twój produkt, ponieważ klient oceni Cię jako wiarygodnego i godnego zaufania partnera w negocjacjach.
3) Jesteś na konferencji, szkoleniu albo branżowych targach i chcesz nawiązać jak najwięcej relacji, które mogą sprzyjać Twojemu zawodowemu rozwojowi. Jeśli zrobisz dobre pierwsze wrażenie i wzbudzisz w rozmówcach sympatię, zostaniesz zapamiętany i oceniony jako osoba godna zaufania.
4) Przed Tobą rozmowa kwalifikacyjna i zależy Ci, aby wypaść na niej jak najlepiej. Jeśli wzbudzisz sympatię w swoim rozmówcy i zaprezentujesz się jako osoba otwarta i kontaktowa, zwiększysz swoje szanse na zdobycie tej pracy.
5) Spotykasz tę jedyną, wymarzoną osobę i wiesz, jak wiele zależy od pierwszego wrażenia. Jeśli odpowiednio okażesz jej zainteresowanie, zyskasz jej przychylność i sympatię.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *