5 filarów personal brandingu

5 filarów personal brandingu

Personal branding to odpowiedź na pytanie: jak przekonywać do siebie, by ludzie uwierzyli, klienci kupili, a media zauważyły? Dobra strategia pozwoli Ci się odpowiednio wypozycjonować, przyspieszyć i rozwinąć Twoją karierę oraz pozyskać nowych klientów.

Oto 5 filarów personal brandingu:
1. Określenie kategorii — zanim ocenimy kogoś indywidualnie, najpierw oceniamy go przez kategorię, do której w naszym umyśle przynależy. Zrób listę kategorii, do których chcesz należeć: w relacjach, w pracy, w grupach, w których żyjesz, i konsekwentnie realizuj wybrane role.

2. Historia — zbuduj swoją historię, bo to ją, a nie produkt, kupują klienci.

3. Archetyp — w marketingu istnieje 12 archetypowych postaci, które na różne sposoby komunikują swój przekaz (np. buntownik, mędrzec itd.). Którym z nich jesteś?

4. Marka — z rynkowego punktu widzenia jesteś produktem, który dla potencjalnego kontrahenta powinien być korzystną inwestycją.

5. Branding — to połączenie fachowej wiedzy marketingowej ze sztuką. Wiedząc, że konsument wybiera jedzenie po opakowaniu, ale wraca po nie dla smaku, pamiętaj, że potrzebujesz odpowiedniej formy przekazu, by zachęcić do siebie odpowiednie osoby.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *